Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Postoje aktérů ve vztahu k předškolnímu vzdělávání na lokální úrovni
Kaplanová, Petra ; Kotrusová, Miriam (vedoucí práce) ; Mouralová, Magdalena (oponent)
Diplomová práce: Postoje aktérů ve vztahu k předškolnímu vzdělávání na lokální úrovni Autorka:Bc. Petra Kaplanová Abstrakt Cílem této práce je vyzkoumat a porovnat postoje a přesvědčení aktérů ve vztahu k předškolnímu vzdělávání na lokální úrovni, a zjistit jakým způsobem ovlivňují politiku předškolního vzdělávání. Metodologie je postavena na kombinaci kvalitativních a kvantitativních metod. Nejvýznamnější používanou teorií je systém hodnot a přesvědčení (beliefs) od Paula A. Sabatiera, která je součástí teorie advokačních koalic. Celkem byly odhaleny čtyři různé postoje. První postoj nazvaný "pro alternativní" neukázal, z jakých deep core beliefs jednotliví aktéři vychází, přesto je zřejmé, že tito lidé sympatizují s alternativními vzdělávacími způsoby. Druhý postoj "tradiční kolektivní" vychází z přesvědčení, že děti by měly mít stejné podmínky pro začátek do života, kdy ve státním vzdělávání spatřují to nejlepší, co jejich děti mohou mít. Ve třetím postoji "nezainteresovaní" zastávají aktéři názor, že je lepší se do politiky nevměšovat, jelikož to buď přinese problémy, nebo to nebude mít žádný efekt. Poslední postoj "tradiční individualističtí" je také charakterizován vírou, že státní vzdělávání je nejlepší formou institucionálního vzdělávání, na rozdíl od druhého postoje však aktéři věří, že ke každému...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.